سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وکیل حرفه ای برای پیش فروش آپارتمان

یکی از موارد پیچیده و اختلافی حقوقی مسئله ی پیش فروش آپارتمان می باشد. علت این امر آن است که بر خلاف شرط موجود بودن موضوع عقد در عقد بیع، در این حالت مبیع که همان آپارتمان ساخته نشده می باشد، هنوز وجود خارجی نداشته و این خود می تواند سرمنشا اختلافات احتمالی آتی باشد. قانون گذار برای حل این مشکل قانون پیش فروش آپارتمان ها را در 25 ماده تصویب نموده است. بر اساس این قانون هر پیمان کاری ( سازنده ) احداث یا تکمیل واحد ساختمانی مشخصی را در زمین دیگری متعهد گردد و آن آپارتمان را مطابق تعهد، تحویل و منتقل به مالک آن کند قرارداد پیش فروش ساختمان محقق گشته است. وکیل برای فروش ساختمان

نکته مهم دیگر این است که برای پیش خرید آپارتمان طبق قانون پیش فروش آپارتمان، می بایست تمام مراحل در دفاتر اسناد رسمی انجام شود و توافقات عادی طرفین یا تنظیم قولنامه در بنگاه املاک کفایت نمی کند.

نکته دیگر الزام در مشخص بودن تمام جزئیات ملک پیش فروش شده اعم از طبقه، مساحت، تعداد اتاق ها، پارکینگ و انباری و نیز جزئیات کل ساختمان اعم از کاربری آن، تعداد طبقات و واحدهای آن، سیستم های گرمایشی و سرمایشی و به طور کلی تمام موارد ذکر شده در پروانه ساخت و شناسنامه فنی ساختمان، می باشد. مسائل دیگر همچون قیمت آپارتمان، نحوه پرداخت و اقساط آن، زمان تحویل آپارتمان و نیز زمان انتقال سند نیز از موارد مورد توجه در قراردادهای پیش فروش آپارتمان  در عدل جویان می باشند.